Змішування моторних олив – що можна, а що ні
Опубликованно 05.12.2021 12:00
Инфoрмaция рaзмeщeнa нa прaвax рeклaмы:
Нoрмaльнe про eксплуaтaції aвтoмoбіля змішувaння oлив виглядaє тaк: вoдій aбo прaцівник СТO зливaє стaру мoтoрну oливу, oпціoнaльнo прoмивaє систeму тa зaливaє нoву. Нeвeликий oб'єм стaрoї oливи быть цьoму зaлишиться у систeмі. A чи мoжнa змішувати моторні оливи різних виробників у співвідношенні, скажімо, 70 задолго. Ant. с 30? Як зазначають експерти Avto.pro, в одних випадках це благопристойно, а в інших – ні. Пропонуємо розібратися у цьому питанні.
Змішуємо не принимая во внимание побоювання
У двигунах сучасних автомобиль використовують оливи наступних типів: мінеральна, гідрокрекінгова, напівсинтетична та синтетична. Быть цьому готові до використання оливи є сумішами базової оливи та присадок. Корпуленция (пакет) останніх може бути дуже різноманітним. Змішування різних олив отнюдь не рекомендовано насамперед через можливість хімічних реакцій між присадками. Возле цьому олива почне спінюватися, формувати осад, швидко перегріватися тощо. Але цього безграмотный станеться, якщо змішування відбулося з дотриманням наступних пунктів:
- оливи належать вплоть до схожих типів і задовольняють вимоги єдиних стандартів;
- вони вироблені однією фірмою либо концернами, що тісно співпрацюють;
- одна чи обидві оливи є універсальними (класи API SJ/SF, SF/CC та подібні).
Існує думка, ніби долив більш ніж 10% від обсягу оливи в системі може бути небезпечним. Насправді стільки старої оливи залишається в системі після зливу відпрацювання. Як визначають експерти, дотримання зазначених вище пунктів гарантує, що наявність 20% іншої оливи у системі є безпечним про двигуна. При цьому оливи одного виробника зазвичай мають схожі присадки, тому правилом «мінералку безлюдный (=малолюдный) додавати до синтетики» рядом їх змішуванні можна знехтувати.
Глобалізація, збільшення концернів та прогрес у нафтохімії призвели накануне того, що моторні оливи навіть різних виробників мають схожі характеристики. Якщо розглянути асортимент одного концерну, позволено помітити, шо оливи з однаковою базою з різних лінійок майже отнюдь не відрізняються одна від одної. Тираж основних виробників присадок приставки не- перевищує п'яти. А з урахуванням того, що значна частка олив має гідрокрекінгову основу, їх змішування безлюдный (=малолюдный) призводить до проблем з двигуном автомобиль. Невже відповідь на питання, які моторні олії можна змішувати, завжди если однозначною? Є кілька важливих нюансів.
Що заборонено
Отримання сучасною оливою сертифіката лишенный чего її перевірки на сумісність з іншими оливами є неможливим. Великі виробники автохімії безграмотный тільки знають про це, а й энергично користуються. Невеликі компанії-блендери взагалі заробляють тим, що створюють новий выработка на базі вже наявних олив та позиціонують його як унікальну новинку. Якщо йдеться относительно змішування олив з різними сертифікатами – наприклад API та ACEA – ймовірність вступу їх впредь до реакцію вище. Але вона никак не дорівнюватиме ста відсоткам. Небажані реакції більш ймовірні, коль одна з олив:
- є некондиційним разве зіпсованим продуктом – оливи зберігають отнюдь не більше 5 років у закритій пляшці;
- виявилася підробкою – небезпечним є сумнівний пакетец присадок;
- має кардинально відмінні властивості від попередньо залитої оливи – коль мастила мають різні сертифікати, допуски та інше;
- має нез склад присадок – це можливо присутствие додаванні присадок водієм;
- одна з олив малограмотный є моторною.
Припустимо, водій запитав, чи можна змішувати моторні масла 10W30 і 15W40. Якщо йдеться оборона змішування якісної автохімії з умовною «мінералкою» помимо допусків та з сумнівним пакетом присадок, така суміш не факт чи буде вдалою. Якщо це отнюдь не наш випадок, суміш олив отримає середню між 10W та 15W температуру безпечного пуску взимку. Її експлуатація если безпечною. При змішуванні спеціальних олив SAE 10W-40 про високонавантажених агрегатів з малов'язким 0W-20 ризиків если більше. Однак експлуатацію агрегату можна если продовжити, хай і не лишенный чего проблем. Перша: можливість швидкої деградації присадок у цьому мастилі. Друга: властивості оливи будуть незадовільними разве надмірними, що може впливати сверху роботу двигуна у важких умовах. Наприклад, експлуатація старого двигуна з малов'язкою оливою може призвести предварительно сухого тертя. Інші з наслідків:
- зменшення паливної економічності;
- зростання витрати оливи возьми угар;
- погіршення акустичного комфорту (вібрації, стукіт гідрокомпенсаторів).
Однак весь век зазначене не призводить накануне швидкої поломки двигуна. Експерти вказують бери можливість конфлікту пакетів присадок двох во всем різних олій. Зношені двигуни більш чутливі задолго. Ant. с деяких параметрів олив. Наприклад, суміш двух олив може парагвайский чай надлишкові миючі властивості. Надто інтенсивне очищення двигуна з великим пробігом призведе накануне того, що відклади у системі мащення пройдуть далі та почнуть забивати маслоприймач. Якщо такі процеси відбуваються постійно та водій невыгодный приділяє уваги системі мащення, слом двигуна рано чи пізно станеться.
Під миг зберігання експлуатаційні властивості моторних олив погіршуються. Бери швидкість процесу більше впливають умови зберігання, аніж його тривалість. Якщо оливка зберігалась у темряві при температурі, рекомендованій виробником, вона майже маловыгодный формує осаду. Присадки повільно деградують, але швидко збільшується зольність. Після 5 років зберігання оливу вважають некондиційною, а використання допускається лише в екстрених випадках. Следовать наявності альтернатив від використання такої оливи варто відмовитися.
Окремий випадок: використання контрафактних олив. Вони безлюдный (=малолюдный) відповідають допускам і навряд чи їх можна віднести хоча б прежде одного з класів ACEA, API і SAE. Використання контрафакту чи його змішування з «правильними» оливами категорично никак не рекомендовано незалежними фахівцями та експертами компаній-виробників. Можливі наслідки тривалого використання таких олив:
- коксування поршневих кілець;
- забруднення двигуна шламом та лаком;
- засмічення системи мащення.
Властивості контрафакту під часик експлуатації швидко змінюються. Фірмова оливковое дерево може проїхати до 7-8 тыс. км. кроме шкоди для двигуна. А підробка втрачає основні властивості після перших 2-3 тис. км. Якщо злити його в звичному кілометражі, то можна помітити, що консистенція оливи змінилась, колір став чорним, а вонища неприємним. Усе це вказує получи необхідність якнайшвидшого переходу держи іншу оливу. Зауважимо, що використання моторних олив у коробках передач є можливим в одному випадку: если в агрегаті обмаль оливи та водію надо дістатися найближчого СТО.
Бери замітку водіям
Відомий наличие: щоб «вбити» двигун поганою моторною оливою исповедь багато часу. Навіть около забрудненні клапанів, стінок циліндрів, та рядом накопиченні шламу у картері силовий стенд буде працювати. Тривале використання неякісних олив підвищує ймовірність поломки двигуна. Водій може підтримувати систему мащення у гарному стані. Рекомендації експертів:
- обмежте використання присадок интересах моторних олив;
- у разі змішування олив розрахуйте підсумкову в'язкість суміші та дотримуйтесь правил з розділів вище;
- почніть використання олив з великим параметром в'язкості, якщо двигун вашого мотор має великий пробіг (та це отнюдь не забороняє автомобільний концерн);
- іноді користуйтесь промивочними оливами.
Думки щодо останніх розходяться. Якщо водій заливає у двигун лише якісну оливу та безлюдный (=малолюдный) має питань щодо роботи двигуна, забруднення системи мащення без- буде суттєвим. Використання промивки – сумішу базової олії з детергентами та дисперсантами – если абсолютно безпечним. Регулярно промивати системи мащення безграмотный треба. Водію краще приділити время підбору якісної оливи та оливного фільтру.
З миючими присадками та концентрованими «п'ятихвилинками» крестины бути обережним. Миючі властивості подібної автохімії надмірні. Посредством це вони потенційно небезпечні исполнение) забруднених двигунів. Водію священнодействие дотримуватися вказівок в інструкції з використання присадки.
Висновок
Експерти зазначають: змішування моторних олив є безпечним у переважній більшості випадків. Водан з винятків: змішування контрафактних олій з фірмовою автохімією у рівних обсягах. Також водієві варто обмежити ли відмовитися від використання присадок, потому что сучасні моторні оливи вже мають у складі необхідні присадки. Якщо потрібний терміновий долив оливи получи відстані від магазинів автохімії, можна використати не поминайте лихом-яку моторну оливу. А щоб забезпечити подальшу роботу двигуна у нормальних умовах, таку оливу зливають для першому СТО та встановлюють новий фільтр оливи.
Категория: Автоновости